#6 We hebben de dokter ontmoet!

20 januari 2020 - Moskou, Rusland

Hay!

Ondertussen is de behandeling van start, smorgens krijgt mam eerst haar infuus, en dan om 11 uur savonds en om 3 uur snachts 2 x een injectie met steroids. Dit krijgt ze allemaal voor het opwekken van de stamcellen. Morgen einde van de ochtend / begin van de middag nemen ze haar mee en krijgt ze haar "neck line" ( deze gebruiken ze als het ware als een soort dialyse om je stamcellen te oogsten. ) In principe als je genoeg stamcellen aangemaakt hebt hoeft dit allemaal maar 1 x, mocht je tekort hebben krijg je nog een dag infuus, injecties en oogsten ze nog een keer.

Dus dat is de aankomende dagen even afwachten!

Wel hebben we vandaag de dokter ontmoet, hij was nog op vakantie en begon vandaag pas weer. Hij kwam langs met alle papieren en MRI's en kwam even een rondje doen om kennis te maken met iedereen en om de MRI's te bespreken.

Mam haar MRI was eigenlijk bijna hetzelfde gebleven als de laatste die ze gehad had, en toen ik vroeg aan hem in hoeverre er beschadiging was aan haar zenuwbaan en ruggenmerg viel hem dat eigenlijk redelijk mee, dus dat is goed nieuws! Dat geeft toch zeker meer hoop dat de behandeling echt nog wat verbetering geeft, en daar gaan we natuurlijk voor!

Verder hebben we weer een nieuwe lading mensen ontmoet die deze week begint met hun behandeling, hebben een hele tijd met z'n alle in de gemeenschappelijke ruimte gezeten en dan vliegt de tijd toch echt wel! Een hoop mensen uit Ierland zijn er op het moment, maar super gezellig!

Nou van de week even een uitgebreidere update over de volgende stappen van de behandeling!

Liefs van Mel!