#9 Isolatie periode.

4 februari 2020 - Moskou, Rusland

Hay!

Waar ik in het begin ontzettend tegen op zag was de periode waarin mijn moeder in isolatie zou gaan. Dit zou minstens een week zijn en ja wat moest ik dan eigenlijk gaan doen in mijn eentje? Durfde ik wel alleen op stap? Durfde ik überhaupt alleen in de metro?

Heerlijk hoe in het begin alles nieuw en eng is maar na een paar dagen je eigenlijk al niet meer beter weet. Ik stap in de bus/ tram/ metro en ik weet precies waar ik heen moet. En anders, Google maps weet alles! Ik ben in Parijs en in Londen in de metro geweest en het is hier echt niet anders dan daar. Of misschien eigenlijk wel, de metro hier voelt veel prettiger.. Veiliger? Alles is super goed aangegeven, en ja zelfs in het Engels! Maar wat ik nog het prettigst vind is dat ik niet contant op mijn hoede hoef te zijn om te kijken of mijn tas niet gejat wordt, of dat er iets uit mijn tas gejat wordt. Wat zeker in Londen wel echt het geval was. Het enige wat ik hier echt eng vind aan de metro zijn die enorme tunnels waar je doorheen moet naar boven en ook weer naar beneden. Dachten we dat ze in Londen diepe tunnels hadden, nou dit is 3 x zo erg. Dus meestal draai ik me maar om zodat ik niet naar beneden kijk hahaha held!

Maar goed, mam zit dus in isolatie en ik vermaak me prima. Soms ga ik alleen opstap als ik daar zin in heb en soms ben ik op pad met Chloe ( De Australische ) of Mary ( uit Ierland ). Zo zijn we vandaag met zijn 3e het Kremlin in geweest, ontzettend mooi en indrukwekkend. Was alleen ontzettend koud dus op een gegeven moment hielden we het voor gezien. En eergisteren zijn Chloe en ik een bootcruise gaan doen op de rivier hier door Moskou. Helaas hadden we de eerste boot gemist om 5 uur dus zijn we met de boot van 7 uur gegaan maar het was wel heel gaaf savonds met alle lichtjes in de stad.

We hebben nog genoeg plannen, eens kijken wat we nog kunnen doen in de tijd die we nog hebben. We willen heel graag nog een dagje op en neer naar St Petersburg en ik wil heel graag een Sky tower in. Lekker over de hele stad uitkijken met een drankje. Nog genoeg te zien, en zeker nog genoeg te doen!

Liefs van Mel!