#4 De behandeling is van start!

18 januari 2020 - Moskou, Rusland

We moesten al heel vroeg in het ziekenhuis zijn deze ochtend, tenminste de groep.. Ik op zich niet want mam is er al. Maar toch ging ik graag mee om iedereen een beetje bij te staan. Ze namen allemaal intrek in hun nieuwe kamer voor de aankomende maand en ineens was de afdeling levendig en rumoerig! Ze hadden mij natuurlijk al ontmoet, en wilde ook erg graag mam ontmoeten! Dus zijn we met zijn alle in de gemeenschappelijke ruimte gaan zitten en heeft iedereen kennis gemaakt!

Naast dus Moeder en dochter uit Australië, zussen uit Ierland ( welke ik gister heb ontmoet ) was er ook een jongen uit Duitsland, en een vrouw uit Nederland samen met haar man, en hebben we nog een jongen uit ik dacht Frankrijk. Heel gemixt stel, maar wat een vreselijke lieve mensen!

Iedereen kreeg vandaag de eerste " infushion ", helaas loopt mam een dag achter en begint zij dus morgen ( Zaterdag ) maar vandaag wel alle uitslagen van de testen gehad, alles was goed en ze mag dus officieel starten!

We hebben een groot deel van de middag door gebracht met een groep in de gemeenschappelijke ruimte, veel gepraat, en spelletjes gedaan. Het was echt fijn om wat meer leven in de brouwerij te hebben.. Hiervoor zat mam eigenlijk nog alleen omdat de rest allemaal nog in het hotel sliep.. maar helaas was dit voor mam niet echt een optie, dus voor haar gezelliger zo.

We zijn de hele dag gebleven tot ik denk een uur of half 5, toen zijn we weg gegaan ( Met de dochter van de Australische vrouw ) en heel lief, haar moeder ging eigenlijk meteen bij mijn moeder op de kamer zitten.. Gewoon gezellig kletsen en elkaar leren kennen, super fijn! Wij zijn met de bus terug gegaan en hebben voor mij meteen een buskaart geregeld. Op zich is de taxi hier echt ontzettend goedkoop, omgerekend nog geen 5 euro voor een ritje van 15 minuten maar met de bus is het eigenlijk ook super goed te doen. Daarna zijn we gezellig bij mij in het hotel een hapje gaan eten! Toch wel gezellig zo met zijn 2e!

********

Vandaag zijn we weer op de bus gestapt om naar onze moeders te gaan, we waren per ongeluk een halte te vroeg uitgestapt maar daardoor kwamen we mooi uit bij een bakker en een supermarkt! Dus even van alles lekkers gehaald voor bij onze moeders in de kamer! Gewoon even lekker koffie en thee en wat anders dan het ziekenhuis eten. Wat absoluut niet slecht is hoor, maar goed het is anders dan thuis haha.

Om een uur of 3 ben ik in mijn eentje weer met de bus terug naar het hotel gegaan, en daarvoor nog even gauw wat boodschappen gedaan voor mezelf voor in het hotel. Ik merkte dat ik op een gegeven moment erg in mijn nopjes was, haha lekker suf maar ik liep daar rond en wist precies waar ik heen moest en hoe ik er komen moest, alsof ik al weken niets anders doe. Zo hulpeloos als dat ik me van de week voelde zo makkelijk leek het vandaag allemaal te gaan. Moest er stiekem wel om lachen, die enge vreemde stad die het in het begin was begint steeds vertrouwder te worden. Of in ieder geval de route van en naar het ziekenhuis hahaha.

Terug in de kamer heb ik m'n spullen opgeborgen en ben ik nog even naar het "mini Kremlin"  geweest.. Dat echt letterlijk op een paar meter afstand ligt van het hotel. Was ontzettend gaaf! Lekker een beetje rond gedwaald en een hoop foto's gemaakt, het was een hele mooie zonnige dag vandaag en dan net met dat mooie zakkende zonnetje zag dat er heel gaaf uit!  Daarna ben ik nog heerlijk beneden in het hotel gaan eten, E reader mee en je verveelt je nog niet in je eentje!

Mini kremlin

Vanavond om 11 uur, en vannacht om 3 uur krijgt mam haar eerste prikken die horen bij het opwekken van de stamcellen. Ben heel benieuwd hoe dat gaat!

Wordt weer vervolgd!

Liefs van Mel!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Carla & Hans:
    19 januari 2020
    Hi Mel, hier je Tante en Oom (ook in verweggiestan) Goed te lezen dat je je weg al vindt alsof je nooit anders gedaan hebt. Ook leuk dat het met dat Aussie meisje klikt.....gedeelde smart is halve smart! Voor ons toch fijn om via jouw reisblog een beetje te lezen wat er allemaal rondom je Mams en jou speelt. Take care.....Dikke Tuut!